Ilona Andrews: Magic Breaks


автор: Траяна

Да си призная леко съм разочарована от седмата книга за Кейт Даниелс. Сключването на нов договор за издаването на още три тома към тази поредица (до общо 10), доведе до две неща:

Първо: Ace Books приложиха за Magic Breaks курвашката  практика да публикуват книгата в твърди корици и да отложат изданието с меките за след година. Ненавиждам чакането. Обаче пък няма да си купя романа в твърди корици и формат три пъти по-голям от този на първите шест книги. Пък!

И второ: голямата битка и сразяването на лошия се отложи за книга десет. Бях се понапомпала за сблъсъка на „нашите“ с бащата на Кейт. Вместо това писателите решиха да само да ни запознаят с врага. Описаният в книгата сблъсък беше като мини катастрофа, при която всички участници търпеливо чакат да се появят аварийните комисари, за да си вземат парите от каското. Много шум и няколко драскотини, после разрешаване на случая с взаимна договорка.

Не ме разбирайте погрешно: Magic Breaks е интересен роман за всеки, който е прочел първите шест книги. Вероятно обаче не би развълнувал незапознат с историята читател. Разбира се, екшънът е основната част от действието (то, при Кейт някак как да не изхвърчат няколко глави), интриги в глутницата също изобилстват (давай, Десандра!), а появата на митични личности също така се подразбира, когато злодеят е действащо лице от Библията.

Както самите автори обясниха в блога си, Кейт трябва да понаучи още някои неща в магията преди да се стигне до финалната рзвръзка. И това се случи по обичайния за нея начин – с битки и трудности. В Magic Breaks най-много обаче ми допадна фактът, че Гастек най-сетне се сдоби със своя собствена история. Тази дупка от неизвестност направо зееше от няколко книги насам.

Въпреки това не особено вдъхновено или въодушевено ревю, не си правете илюзии. Поредицата все още е най-доброто от жанра, което съм чела, така че продължавам с нея. Вече съм се сдобила със сборника съдържащ разказа Magic Steals, а през август тази година трява да излезе и осми том от поредицата – Magic Shifts.

Поредица „Кейт Даниелс“: 

1. Magic Bites – ревю
2. Magic Burns – ревю
3. Magic Strikes – ревю
4. Magic Bleeds – ревю
5. Magic Slays – ревю
5.5. Gunmetal Magic – ревю
6. Magic Rises – ревю
7. Magic Breaks
8. Magic Shifts – ревю
9. Magic Binds – ревю
10. Magic Triumphs – ETA 2018

One thought on “Ilona Andrews: Magic Breaks

  1. Мне, не бих казал, че е разочароваща. В смисъл – беше ясно, какво ще стане като Кейт срещне Тати очи в очи, но реализацията беше добра. Много повече ми хареса от предходните две (Грузинската ми дойде в повече, да не говорим за тероритичната, която според мен е дъното на поредицата). А края ме изкефи на макс…

    Liked by 1 person

Вашият коментар

