Робърт Луис Стивънсън: Островът на съкровищата


Автор: Траяна

На бунт, джентълмени на сполуката!

Отвърнах зъркели от сивата гледка в прозорците си, превърнах чадъра си в сабя, и взех на абордаж доброто настроение. Налях си чаша ром (щедро, момко!), отворих „Островът на съкровищата“ и хванах тен в сиянието на златните дублони.

За пръв път тръгнах с Джим Хокинс на пътешествие, което завинаги ме превърна в авантюрист, когато бях на десет. Тогава бях на страната на суховатия доктор Ливзи, леко грубоватия капитан Смолет и честния скуайър Трелони.

Онзи ден отново плавах под същия флаг, но ми просветна, че отдавна съм станала пират по душа. Наивността на Трелони и ценностите му („Не е по мъжки, не е по моряшки и не е по аглийски, сър!“ ) дори ми се струват смехотворни в своята праволинейност. Но Джон Силвър, с неговия бърз ум и чар ми легнаха на сърце. (Апропо, най-добрият Силвър евър е  Еди Изард.)

Защо съм пират ли? 

Може и да се бъхтам като грешен дявол, но ще  опъна такелажа така че да хвана вятъра, който ще ме отведе където искам. Обичам мириса на гнили водорасли и бурите. Вечерно време се отпускам на палубата, слушам историите на старите кучета, калени в барутен дим, и белязани от греховете си. Кръвожадни истории, пълни със смърт и предателство, вярно, но пък какви битки само!

Когато превземах „Островът на съкровищата“ за втори път, си пях до прегракване пиратски шантита и чувах как капитан Флинт ми приглася. „Йо-хо-хо! Петнайсет души във ковчега на мъртвеца!“, „Какво да сторим с пияния моряк?“. Харесвам ром, когато има лайм и захар в него.

Дори и трапът, който ще изкопая, да се окаже собствения ми гроб, поне ще знам, че сама съм стигнала до тук, и съм си донесла своя лопата. А когато Дейви Джоунс дойде за душата ми, ще взема на абордаж кораба му и ще отплавам отвъд хоризонта.

Не ви се сторих полезна? Пробвайте при Цонко.

И Дейви Джоунс да ви завлече на дъното на морето!

One thought on “Робърт Луис Стивънсън: Островът на съкровищата

Вашият коментар

