Книжно матине: гостува Преслава Илиева


Днес в матинето съм поканила една дама, чиито ревюта можете да намерите освен в нейния личен блог, така и в сайта „Аз чета“ . От YA-романи, през фентъзи до съвременна класика: убедена съм, че почти всеки може да си хареса и избере четиво от многобройните ѝ ревюта.

Име: Преслава Илиева

Блог: Bookcompass

Снимка:

Книги на снимката (от горе надолу):

  1. „В нощите лунни“ от Сергей Есенин
  2. Приказки – книгата с детски приказки е доста стара. Липсваха й кориците и първите страници, затова не знам кой е съставителя и автора или авторите.
  3. Smoke and mirrors от Нийл Геймън
  4. „Писма от земята“ от Марк Твен
  5.  „Пътуване с лек багаж“ от Туве Янсон
  6. „Боксьори и случайни минувачи“ от Палми Ранчев
  7. „Нифрон се въздига“ (трета книга от поредицата Откровенията на Ририя от Майкъл Дж. Съливан
  8. „Нощта през средновековието“ от Цоцо Бояджиев
  9. „Герои“ от Джо Абъркромби
  10. „Цивилизацията “ от Кенет Кларк

Отговорите на Преслава:

1) Какво е общото между книгите на снимката?

Половината от книгата са такива, които предстоя да прочета и чакат своя ред. По-голямата част от библиотеката ми се намира вкъщи (родния ми дом🙂 ) и затова тук липсват едни от най-любимите ми книги. „В нощите лунни“, „Нощта през средновековието“ , „Цивилизацията“ и „Писма от земята”,  са едни от книгите, които нося навсякъде с мен. Те са отражение на моята любов към изкуството и историята. „Писма от земята” съм я препрочитала не помня колко вече пъти, много любима. Книгата с приказки е доста стара, от детството на майка ми. С нея пораснахме и аз и брат ми, кориците й липсваха, дори не знам кой е съставител и автор. Но преди няколко години намерих добър книговез и я дадох за подвързване и сега не се разделям с нея. Един ден ще чета на моята дъщеря от нея. Останалите книги все още са непрочетени и не знам дали някоя от тях няма да се нареди сред най-любимите ми заглавия.

Като цяло май няма нещо общо между тях. Всяка книга по свой си начин е уникална за мен. Тези които съм прочела и нося с мен винаги, където и да се местя, пазят важни за мен спомени и са изиграли важна роля в живота ми и във формирането на моите вкусове. Всяка има свое послание и ми е отворила очите за света и за различни аспекти от живота.

2) Има ли сред тях такива, които си заела от приятел?

Не. Макар че Smoke and mirrors е заета от местната библиотека, така че попада в тази категория.

3) Коя си давала за прочит на приятелите си?

Точно от тези тук, никоя не съм давала.

4) Коя никога не би заела на приятел?

Хм, може би някоя, която няма как да възстановя, ако забравят да ми я върнат. Давам книги само на хора, които знам, че ще ги пазят и са читатели ценители.

5) Подарявала ли си някоя от тези книги?

Не.

6) Получила ли си някоя от тях като подарък?

Поредицата на Майкъл Дж Съливан може да се каже, че ми е подарък, тъй като не съм си я купила аз самата. По линия на Аз чета я имам.

 

Вашият коментар

