Книжно матине: гостува Точка


Ако следите редовно книжните блогове, вероятно сте попадали на днешната ни гостенка под един или друг псевдоним. В самият ѝ блог ревютата за книги не са толкова много, но то е удобен линк към същинското място където тя списва мненията си за прочетеното – Goodreads.

Име: Точка (през определена част от времето)

Блог: Somewhere on the Street of Dreams

Снимка:

Книги на снимката (от горе надолу):

  1.   „Диалог за Дарвин и еволюцията“ от Паскал Пик
  2.  „Къщата на обесения“ от Красимир Дамянов
  3.  „Краят на вечността“ от Айзък Азимов
  4. „Фантастичен хумор“ от Антон Донев
  5.  „Угощението на Джон Сатърнъл“от Лорънс Норфък
  6.  „В наказателната колония“ от Франц Кафка
  7. „Тъканта на космоса“ от Брайън Грийн
  8. „История на човечеството“ от Сирил Ейдън
  9. „Чисто злато“ от Джоузеф Хелър
  10. „Пръстът на Галилей“ от Питър Аткинс

Отговорите на Tочка:

1) Какво е общото между книгите на снимката?

Скарана съм с класациите, защото ми е трудно да избера пръв между равни или най-най-заглавия от компота от жанрове в библиотеката ми. Затова и опитите ми да избера своя велик личен Топ 10 от книги, които са ми: (по избор: любими, въздействали/променили с нещо, могат да заместят учебниците в училище, възпитават и подготвят за живота и т.н.) бяха предварително обречени на неуспех. Понятието „задължителни за прочит” ми е непоносимо и изчерпано от смисъл, а тези, които не бих препоръчала никога и никому, не се задържат у нас. Така че това са последните 10 книги в хартиен вариант, които прочетох или още чета напоследък (оказа се, че редувам по равно с е-книги).  

2) Има ли сред тях такива, които си заела от приятел?

Една, която първо подарих, после се върна за малко при мен, прочетох я, влюбих се в нея и си я купих.🙂 Предпочитам обаче да разполагам с мои книги и да си купувам тези, които ми харесват. Заемането от приятел или библиотека предполага бързо връщане. Обикновено чета по няколко книги, още толкова са в проект за следващата седмица и всяко заемане ми обърква плановете.🙂

3) Коя си давала за прочит на приятелите си?

Давала съм други, но точно от тези – нито една. 

4) Коя никога не би заела на приятел?

Няма такава. Мога с удоволствие да услужа с всяка своя книга, независимо колко ми е скъпа, но само на избрани хора (които са по-малко от пръстите на едната ми ръка). Някак си не ми се иска после да гадая какво е било менюто на четящия, настроението на домашния му любимец или да си събирам библиотеката отново.🙂 Горчив опит, от който съм си взела поука. Пазя си книгите много, чета внимателно и всякакви петна, подгънати и намачкани страници и корици, подчертани, скъсани или разлепени места ме изнервят. Това е неуважение, кощунство към книгите.

Но: ако съм сигурна, че някой би прогледнал и би заобичал книгите с моя помощ, бих си забравила ината и принципите за кратко (с изключение на много редките заглавия, които съм събирала като пчеличка).🙂

5) Подарявала ли си някоя от тези книги?

Само една. За съжаление много малко хора около мен мога да зарадвам с книга – или вече имат почти всички, което харесват и искат, или изобщо не четат. Затова минах на варианта с ваучер, когато не съм сигурна в предпочитанията или няма специално пожелана книга.

6) Получила ли си някоя от тях като подарък?

Да, но беше спонсориран подарък. Понеже съм голямо мрънкало, колегите ме оставиха сама да си поръчам нещо. За всеобщ ужас (и съвсем естествено за мен) после им показах книга, при това – дебела и сериозна .🙂

Вашият коментар

