Книжно матине: гостува Искрен Зайрянов


Днес в литературния салон ми гостува собственият ми кум и съблогър Искрен Зайрянов a.k.a. Nerksis. Искрен съавторства в блога с ревюта, когато го ръчкам достатъчно много и достатъчно често. Винаги ми е интересно да чуя какво има да ми каже за някоя книга, а хората, които го познават лично, знаят, че винаги има какво да каже.😛

Име: Искрен Зайрянов (Nerksis)

Блог: съавтор в Приумици 

Снимка:

Книги на снимката (от горе надолу)

  1. „Зимоковецът“ от Тери Пратчет
  2. „Стрелата на Посейдон“ от Клайв Къслър и Дърк Къслър
  3. „Войната на Калибан“ от Джеймс С. А. Кори
  4. „Код „Заплаха“  от Том Кланси
  5. „Вярващият мозък“ от Майкъл Шърмър
  6. „Лятното дърво“ от Гай Гавриел Кай
  7. „Ужас“ от Дан Симънс
  8. „Момчешки живот“ от Робърт Маккамън
  9. „Битие“ от Дейвид Брин
  10. „Бледа синя точица“ от Карл Сейгън

Отговорите на Искрен:

1) Какво е общото между книгите на снимката?

Първо, покриват почти всички жанрове литература, които чета. Второ, всичките са нечетени, или с други думи, това е част от камарката на „нощното ми шкафче”, която си чака реда. Нямаше как да снимам книги, които са емблематични за мен, защото огромна част от четените заглавия са пръснати в три къщи и два града, и при нас стоят само новите и наскоро отметнатите. Трето, тук присъстват някои от любимите ми автори – Брин и Симънс във фантастиката, Том Кланси – един от най-добрите автори на военно-политически трилър, великия Карл Сейгън – безсмъртният популяризатор на науката, и естествено Тери Пратчет.

2) Има ли сред тях такива, които си заел от приятел?

Не, няма. Рядко заемам книги от приятели. Едно, че съм натрупал толкова, че ако сега спра да купувам, пак ще имам за 5-6 години да чета, и второ че нещо се замотвам с четенето на взети книги, и много често ги връщам непрочетени. А и съм книгофил, обичам да си ги имам на хартия, или на файл в последно време. От друга страна, имам и навика да оставям книги да отлежават. Понякога се е случвало да прочета книга 10 години след закупуването ѝ. Това че сега ми е направила впечатление и искам да я прочета, не означава, че ще я разтворя още същата вечер и за това избягвам да взимам.

3) Коя си давал за прочит на приятелите си?

„Битие”, „Войната на Калибан”, „Код заплаха” , „Момчешки живот” и „Стрелата на Посейдон”.

4) Коя никога не би заел на приятел?

Няма такава. Обичам да давам книги на приятели, особено книги, които са ме впечатлили.

5) Подарявал ли си някоя от тези книги?

„Бледа синя точка”. Със сигурност искам да подаря на няколко човека и „Вярващият мозък”, но знам, че ще е безсмислено, защото няма да я прочетат, а ще продължат да си вярват в глупости.

6) Получил ли си някоя от тях като подарък?

„Бледа синя точка”, „Ужас” и „Лятното дърво” ги донесе дядо Мраз.

Вашият коментар

