Книжно матине: Гостува Светлозар Желев


Помолих няколцина книжни блогъра да снимат десет книги и да ми изпратят резултата заедно с отговорите на няколко въпроса. Днешният ми гост започна да поддържа блога си тази година, но бързо набра почитатели заради разнообразните си публикации. Метнете му и вие едно око.

Име: Светлозар Желев

Блог: Литературен гид

Снимка:

Книги на снимката (от горе надолу):

  1. „По-широко поле за борбата“ от Мишел Уелбек
  2. „Супертъжна истинска любовна история“ от Гари Щейнгарт
  3. „Цивилизация на зрелището“ от Марио Варгас Льоса
  4. „Младостта на магьосника“ от Евгений Лукин
  5. „Стогодишният старец, който скочи през прозореца и изчезна“ от Юнас Юнасон
  6. „Животът е другаде“ от Милан Кундера
  7. „Ледената принцеса“ от Камила Лекберг
  8. „Свобода“ от Джонатан Франзен
  9. „Истината за случая „Хари Куебърг“ от Жоел Дикер
  10. „Зовът на кукувицата“ от Робърт Галбрейт

Отговорите на Светльо:

1) Какво е общото между книгите на снимката?

Всички те са любими, важни за мен, и ме обрисуват. Намерил съм себе си в тях, и те са се отпечатали в мен. Послужили са ми като знаме, като символ, като верую. По-широкото поле за борбата се ражда само от свободата да търсиш живота другаде, дори в една супертъжна истинска любовна история… И т.н.

2) Има ли сред тях такива, които си заел от приятел?

Не, всички са мои, но бих ги споделил с всеки, който ги поиска.

3) Коя си давал за прочит на приятелите си?

Всяка една от тях, мисля. Повечето от тях са второ – трето копие, което си вземам.

4) Коя никога не би заел на приятел?

Няма такава, всяка книга е важна за споделяне. Да дадеш книга, да подариш книга, е даряване на светове, пътешествия и животи. Това е най-голямото, най-великото нещо, което бих могъл да направя аз, като обикновен човек.

5) Подарявал ли си някоя от тези книги?

Абсолютно всяка от тях. По няколко броя.

6) Получил ли си някоя от тях като подарък?

Всяка книга е подарък.

Вашият коментар

