Книжно матине: гостува Жоро


Днес в литературния салон ми гостува мъжката половина от един от най-старите блогове за литература. Не знам кога започнах да чета ревютата им, но когато отворя страницата им, имам чувството, че съм у дома. Несъмнено принос за това имат, не само полезните и кулинарни публикации на Девора, но и интереса на днешния ми гост към твърдата музика и биографиите на музиканти, които са ми интересни.

Име: Жоро

Блог: Библиотеката

Снимка:

Книги на снимката (от горе надолу)

  1. „Ханибал“ от Томас Харис
  2. „Пилот на stuka” от Ханс-Улрих Рудел
  3. „Мостът на Дрина“ от Иво Андрич
  4. „Аз съм Ози“ от Ози Озбърн (автобиография)
  5. „Имало едно време избори…“ от Жак Сегела
  6. „Доброжелателите“ от Джонатан Лител
  7. „Цар Плъх“ от Джеймс Клавел
  8. „Nirvana. Биографията на Кърт Кобейн“ от Чарлс Р. Крос
  9. „Дълги сенки“ от Ерна Парис
  10. „Колимски разкази“ от Варлам Шаламов

Отговорите на Жоро:

1) Какво е общото между книгите на снимката?

На пръв поглед нищо общо. Истината обаче е, че в голяма степен отразяват тематичното и жанрово разнообразие от книги, които предпочитам.

2) Има ли сред тях такива, които си заел от приятел?

Не, имам страст към притежаването на книги. Рядко взимам назаем и гледам бързо да ги връщам, защото изпитвам угризения всеки път, когато задържам чужда вещ, било то за кратко. Особено книги.

3) Коя си давал за прочит на приятелите си?

„Мостът на Дрина“ и „Колимски разкази“ със сигурност. Обичам да „зарибявам“ хората с книги, които са оставили следа у мен. Понякога се усещам, че съм станал проповедник на някое заглавие…

4) Коя никога не би заел на приятел?

Вероятно биографията на Кърт Кобейн – и то не че никога не бих я заел, а по-скоро ще ми се откъсне трудно от сърцето да знам, че не си е на мястото в библиотеката ми известно време. Подреждам книгите си много усърдно – всяка си има място и когато дори една липсва, липсата ѝ се усеща. Сигурно звучи маниакално…

5) Подарявал ли си някоя от тези книги?

Да, „Имало едно време избори“ на Сегела. Вече почти не се намира по книжарниците, а е невероятно ценна книга. Подарявал съм я на човек, който знам, че ще я оцени. Дори бих си купил още бройки, за да ги подарявам при подходящи случаи.

6) Получил ли си някоя от тях като подарък?

Всъщност Сегела получих именно като подарък. „Цар Плъх“ също. „Биографията на Кърт Кобейн“ ми е особено ценен подарък от мили хора.

Вашият коментар

