Книжно матине: гостува Преслав Ганев


В днешния брой на книжно матине специален гост е един от най-старите книжни блогъри. Не всичко, което което той чете ми е интересно, но пък винаги ми е любопитно да видя как е изложил мнението си. Редовно чета ревютата му, защото притежава киселинно чувство за хумор и не се бои да пише остро, когато се налага.

Име: Преслав Ганев

Блог: Литературата днес

Снимка:

Книги на снимката (от горе надолу):

  1. „Поезия“ от Томас Стърнс Елиът
  2.  „Горният етаж“ от Момчил Николов
  3. „Завръщане у дома“ от Франц Кафка
  4.  „За писането“ от Стивън Кинг
  5.  „Творците на памет“ от Джефри Мур
  6. „Кафка на плажа“ от Харуки Мураками
  7.  „Алилуя“ от Виктор Пасков
  8.  „Катедрала“ от Реймънд Карвър
  9. „Смърт и компас“ от Хорхе Луис Борхес
  10.  „Идиот“ от Фьодор Достоевски

Отговорите на Преслав:

1) Какво е общото между книгите на снимката?

Общото е, че това са 10-те книги, които обожавам – те покриват капризните ми вкусове при всяко възможно настроение, в което мога да съм.

2) Има ли сред тях такива, които си заел от приятел?

Не. Избягвам да заемам книги, защото забравям да ги връщам. (Използвам шанса – ако съм взел от някого книга и не съм му я върнал, да ми звънне!)

3) Коя си давал за прочит на приятелите си?

Никоя от тези в купчината. Иначе, почти всяко от заглавията се намира по няколко пъти в библиотеката ми и съм го заемал/подарявал неведнъж.

4) Коя никога не би заел на приятел?

„Завръщане у дома“ на Кафка заради посвещението. Може би не бих се разделил (макар и временно) с Елиът, но при определени условия и обстоятелства бих склонил.

5) Подарявал ли си някоя от тези книги?

Многократно – особено обичам да подарявам „Горният етаж“, „Алилуя“ и „Смърт и компас“, мисля, че мога да събера една солидна група от скъпи за мен хора, на които съм ги давал.

Естествено, винаги при сгоден случай купувам която и да е от тези книги и си имам почти неизчерпаеми запаси от тях.

6) Получил ли си някоя от тях като подарък?

„Завръщане у дома“, Карвър и Елиът.

Вашият коментар

