Книжно матине: гостува Димитър Копарански


Снимката на книгите, които днешният ми гост е подбрал за свои модели, е като огледало на блога му: разнообразна и доста мрачна. Когато флиртувам с идеята да чета хорър, посещавам въпросния блог, за да видя от какво ще ме дострашее.🙂

Име: Димитър Копарански

Блог: Dark Stories

Снимка:

Книги на снимката (от горе надолу):

  1. Chris Pohl: Blutengel, Terminal Choice, Tumor (биография) (изправена, в ляво)
  2. The Sky. The Art of Final Fantasy от Йошитака Амано (изпpавена в средата)
  3. Necronomicon. The Best Weird Tales of H. P. Lovecraft (изправена в дясно)
  4.  „Приказки от храма на чудесата” от Робърт Блонд
  5. „Вещерът: Последното желание” от Анджей Сапковски
  6. „Добри поличби” от Тери Пратчет и Нийл Геймън
  7. „Играта на Ендър” от Орсън Скот Кард
  8. Books of Blood (vol.1-3) от Клайв Баркър
  9. „Градска готика” от Брайън Кийн
  10. „Заразата” от Гийермо дел Торо и Чък Хоган

Отговорите на Димитър:

1) Какво е общото между книгите на снимката?

Тези книги най-точно обобщават интересите ми и нещата, които харесвам (повечето поне) – книги (очевидно), музика, кино, компютърни и телевизионни игри и най-вече – любовта ми към ужасите. Също така и основните стилове, по които си падам – фантастика, фентъзи и, с риск да се повторя, ужаси, както и някои от любимите автори – Лъвкрафт, Баркър, Пратчет, Геймън. (И слабостта ми към луксозните издания, но това е друга тема.)

2) Има ли сред тях такива, които си заел от приятел?

Не, няма. Всичко си е лично мое.

3) Коя си давал за прочит на приятелите си?

„Вещерът” и „Заразата” съм ги давал, а „Добри поличби” ми е второ копие, защото първото така и не си призна, който ми го открадна.

4) Коя никога не би заел на приятел?

По принцип вече много трудно давам книги. Повечето хора много обичат да „вандализират” дадена книга – да я прегъват, за да я четат по-лесно; да си отбелязват страниците като сгъват крайчето; да… подчертават разни неща. Всеки си има начин на четене и нямам против, просто не и върху моите книги.😀 Вярно е, че съм фен на ужасите, но това дори на мен ми идва в повече… В този ред на мисли, не бих дал биографията на Крис Пол или Final Fantasy art book-a. И като цяло бих дал книги само на много близки хора, които знам, че няма да си позволяват волности🙂

5) Подарявал ли си някоя от тези книги?

„Вещерът” съм го подарявал, да.

6) Получил ли си някоя от тях като подарък?

Books of Blood ми е подарък от една бивша колежка от Германия, а „Градска готика” ми беше предоставена от Благой Иванов с любезното съдействие на „Изток-Запад“🙂

One thought on “Книжно матине: гостува Димитър Копарански

  1. Уаааау, дори не знаех, че фронтменът на Blutengel има биография!! Много интересно… къде мога да прочета ревю?

    Like

Вашият коментар

