Книжно матине: гостува Христо Блажев


Когато се каже „книжен блогър“ обикновено хората се сещат първо за днешния ми гост в литературния салон. Гордо ви представям избора на един абсолютен книгопоглъщач, работохолик и  громител на ирационалното. 

Име: Христо Блажев

Блог: Книголандия

Снимка:

Книги на снимката (от горе надолу)

  1. „Червената царица“ от Мат Ридли
  2. „Самира“ от Боримир Дончев – Борей
  3. „Трънски разкази“ / „Балканска сюита“  от Петър Делчев
  4. „Птиците идват да умрат в Перу“ от Ромен Гари
  5. „Мравки и богове“ от Стефан Цанев
  6. „Облакът Атлас“ от Дейвид Мичъл
  7. „Кръчмата на Калахан“ от Спайдър Робинсън
  8. „Градът на сънуващите книги“ от Валтер Мьорс
  9. „Свят населен с демони“ от Карл Сейгън
  10. „Бледа синя точица“ от Карл Сейгън

Отговорите на Христо:

1) Какво е общото между книгите на снимката?

Общото между тези книги е, че всяка от тях ми е доставила изключително удоволствие при прочита, а и след това, препоръчвайки ги на приятели, съм получавал неизброими положителни отзиви и благодарности – а поне за мен усещането да си насочил човек към добра книга е адски ценно. Това са 10 книги, в които вярвам изключително много, и съм щастлив, че пътищата ни са се пресекли.

2) Има ли сред тях такива, които си заел от приятел?

Нито една от тях, рядко взимам от приятели, а ако се случи и харесам книгата – бързо си я купувам, дори и да е със свършил тираж и да трябва да я издирвам през девет планини в десета. По-често се случва да взимам книги на английски от приятели – примерно на автори, които не се издават в България (върли атеисти, да речем) и които нямам надежда да прочета на български скоро.

3) Коя си давал за прочит на приятелите си?

Почти всяка от тези книги е минала и през някой приятел, това е обичайно при мен, много от най-любимите ми книги (Сафон, Франзен, Юдженидис) не са в купчината именно защото в момента не са в моята библиотека, а се скиторят по чужди. Реално във всеки един момент десетки мои книги не са при мен, но нямам проблем с това, дори и да не се върне някоя, ще я купя отново – щом някой толкова си я е харесал, халал да му е🙂

4) Коя никога не би заел на приятел?

Нямам книга, която никога не бих заел, но имам такива, които бих заел при по-строги условия. Такива са от малката ми, едва стартираща колекция стари издания, както и няколко книги на солидна цена, които предпочитам да знам винаги къде са по обективни причини.

5) Подарявал ли си някоя от тези книги?

Почти всяка от тях съм я подарявал, да – мисля, че само „Червената царица“ на Ридли не съм поради по-специфичната й тематика, иначе всички останали съм преценявал, че ще се харесат на близки приятели – и повечето пъти се оказвах прав.🙂

6) Получил ли си някоя от тях като подарък?

Като истински подарък е само „Свят, населен с демони“ на Сейгън, която мои приятели ми дариха преди доста години и честно си признавам, че тази книга промени живота ми, насочи ме към рационализма и науката. Всички останали са също своего рода подарък от издателствата, но те са по линия на блога ми, така че не ги приемам точно като подаръци, по-скоро като рекламни бройки, за които, ако искам, мога да си напиша мнението. Май само „Кръчмата на Калахан“ на Робинсън съм си купил сам, след като я прочетох от „Читанка“ и страшно ми хареса.

One thought on “Книжно матине: гостува Христо Блажев

Вашият коментар

