Книжно матине: гостува Бени


Днес ми гостува една от трите музи, които поддържат един утвърден вече блог за книги, книгоиздаване и поезия. При тях изборът от четива е много разнобразен, предполагам поради факта, че са трио. Изборът на другите две дами от този блог, ще можете да видите малко по-късно в рубриката.

Име: Бени 

Блог: Четецът

Снимка:

Книги на снимката (от горе надолу):

  1. Twenty Love Poems and a Song of Despair от Пабло Неруда
  2. „Романтичният егоист“ от Фредерик Бегбеде
  3. „Четецът“ от Бернхарт Шлин
  4. „Тежко без музика“ от Чарлс Буковски
  5. „Невидимите кризи“ от Георги Господинов
  6. „Кратка история на самолета“ от Захари Карабашлиев
  7. „Безсмъртната“ от Пиер Буржад
  8. „451 градуса по Фаренхайт“ от Рей Бредбъри
  9. „Смърт и компас“ от Хорхе Луис Борхес
  10. „На Изток от Запада“ от Мирослав Пенков (в дясно)

Отговорите на Бени:

1) Какво е общото между книгите на снимката?

Всички те са изцяло мое притежание – някои са подарък, други съм купувала сама, нови или от кашони, но никоя от тях не е част от семейната ни библиотека или нечия друга. Всички книги на снимката са любими книги на любими автори, някои от които с ценен автограф. „Четецът“ пък ми е важна, защото даде името на блога ни с Арги и Дани.

2) Има ли сред тях такива, които си заела от приятел?

Някои от книгите, например „Кратка история на самолета“, съм заемала, за да прочета, но впоследствие съм си купила. Когато някоя книга ме грабне дотолкова, няма как да се сдържа да не си я купя.

3) Коя си давала за прочит на приятелите си?

„Романтичният егоист“, „Четецът“, „Тежко без музика“, „Невидимите кризи“, „Кратка история на самолета“, „На Изток от Запада“ – почти всички. Обичам книгите ми да „пътуват“ и „отсядат“ при приятни четящи хора.

4) Коя никога не би заела на приятел?

Никога не казвай никога, но наистина ще се замисля, преди да дам „Смърт и компас“ на Борхес и Twenty Love Poems and a Song of Despair на Неруда – такива ценни издания не се дават на всекиго.

5) Подарявала ли си някоя от тези книги?

Подарявала съм „Невидимите кризи“ и „Кратка история на самолета“, но бих подарила почти всяка книга от тази купчина – важното е да е на точния човек.

6) Получила ли си някоя от тях като подарък?

„Смърт и компас“ на Борхес ми е подарък от приятел. Приемам и „На Изток от Запада“ като подарък – нея си я купих, но дадох на Арги за прочит и тя ми я върна с тази прекрасна ръчно изработена обложка, която хич нямах желание да свалям, затова направо я снимах с нея.

Вашият коментар

