Книжно матине: гостува Мартин Белтов


Помолих няколцина книжни блогъра да ми гостуват, като снимат десет книги и ми изпратят снимката с отговорите на няколко въпроса. Следващият ми гост е човек, чиито блог съдържа интересни публикации не само за книги, но и за писатели, жанрове и за книгоиздаването. Заради него почнах да си книгогадая на една прекрасна малка книга за митологията в изкуството. 🙂

Име: Мартин Белтов

Блог: Мартин Белтов

Снимка:

Книги на снимката (от горе надолу):

  1. „Левиатан“ от Скот Уестърфийлд
  2. Fantasy Fairy Tales от Lady Pol the Beloved
  3. „Книгата като медия“ от Милена Цветкова
  4. The Singularity is Near от Ray Kurzweil
  5. „Жената в черно“ от Сузан Хил
  6. „Некрономикон“ от Х.Ф. Лъвкрафт
  7. „Градът на сънуващите книги“ от Валтер Мьорс
  8. „Усмивка в полунощ“ от Сибин Майноловски
  9. „Уикилийкс – машината, която убива тайни“ от Анди Грийнбърг
  10. Събрани творби от Халил Джубран ( на английски, в дясно)

Отговорите на Мартин:

1) Какво е общото между книгите на снимката?

Изпращам ти снимка на нощното ми шкафче, както е подредено след една сесия четене и търсене на вдъхновение в света на книгите.

Виждаш, че имам в момента съм подбрал най-различни заглавия  – от научни книги („Книгата като медия“ на Милена Цветкова и „The Singularity is Near“ на Рей Курцвайл) до наистина впечатляващи приказки („Усмивка в полунощ“ на Сибин Майналовски и „Фентъзи приказки“ на Lady Pol the Beloved). Стремя се винаги да подбирам книгите си много внимателно, рядко купувам импулсивно. Често дори и не се доверявам на книжните блогъри, разчитам на интуицията си в повечето случаи, но това не важи, когато става въпрос за нехудожествени заглавия. Научните книги, например, избирам доста по-лесно, тъй като не е много трудно да се прецени дали дадено заглавие представлява интерес за мен или не. Документалните книги са по подобен начин, важно е да познаваш журналиста или екипа, който подготвя изданието.

Но да не те отегчавам прекалено много, между книгите на снимката трудно може да се забележи някаква връзка – някои от тях имам, защото са ми подарък, други съм си харесал самостоятелно, а някои са препоръчани. Харесвам да чета на български и на английски език. Две от любимите ми книги не са преведени на български език – събраните творби на Халил Джубран и „The Singularity is Near“ на Курцвайл. Имам ги и двете в прекрасни издания и ги ценя много.

2) Има ли сред тях такива, които си заел от приятел?

Никога не заемам от приятели, по-скоро чета в библиотеката части от произведения и си ги купувам, ако реша, че са ми необходими.

3) Коя си давал за прочит на приятелите си?

Давал съм „Усмивка в полунощ“ на роднини, а „Фентъзи приказки“ ще дам на моята приятелка, тъй като тя харесва този жанр.

4) Коя никога не би заел на приятел?

Честно казано не бих отказал да дам на желаещите някоя от моите книги, вярвам, че те ще оценят съдържанието и ще се грижат добре и за книжното тяло, а това е много важно за хубавите книги.

5) Подарявал ли си някоя от тези книги?

До този момент не съм подарявал някое от изложените заглавия, но си мисля, че „Градът на сънуващите книги“ би бил подходящ подарък. Хубавото в случая е, че това бе подарък за моя рожден ден. Точно такава книга исках отдавна, а и точно такава бих подарил. Страхотно!

6) Получил ли си някоя от тях като подарък?

Да, виж предния отговор.

Вашият коментар

