Книжно матине: гостува Георги Вълков


Помолих няколцина книжни блогъра да снимат десет книги и да ми изпратят снимката с отговорите на няколко въпроса. Представям ви избора на първия от тях – един млад джентълмен, чиито ревюта ме оставят с впечатлението, че притежава чувствителна и леко меланхолична натура. И чете с младежки оптимизъм, книгите, които аз пропуснах да прочета, когато бях на неговата възраст.

Име: Георги Вълков

Блог: Книжен Жор

Снимка:

Книги на снимката (от горе надолу):

  1. „Малки богове“ от Тери Пратчет;
  2. Избрани творби на Рей Бредбъри, т. 2, (съдържа: „Марсиански хроники“, „Дървото на Вси светии“, „Нощен влак за Вавилон“);
  3. „Поправките“ от Джонатан Франзен;
  4. „Оцелелият“ от Чък Паланюк;
  5. „Франкенщайн“ от Мери Шели;
  6. Трагедии от Уилям Шекспир
  7. „Автобусният шофьор, който искаше да бъде Бог“ от Етгар Керет;
  8. Фондация, т. 2 от Айзък Азимов (съдържа: „Втората Фондация“, „Острието на Фондацията“, „Фондация и Земя“);
  9. Фондация, т. 1 от Айзък Азимов (съдържа: „Прелюдия към Фондацията“, „Битката за Фондацията“, „Фондация“, Фондация и Империя“);
  10. Избрани творби т. 3 от Джон Стайнбек (в ляво)

Отговорите на Георги:

1) Какво е общото между книгите на снимката?

Всички са подчертано страхотни и любими!

2) Има ли сред тях такива, които си заел от приятел?

Не, не заемам книги от приятели (от неприятели пък изобщо). Харесва ми да ги купувам (книгите, не неприятелите), дори малко в „аванс“, защото човек никога не знае какво ще му се дочете тази вечер, например.

3) Коя си давал за прочит на приятелите си?

Хм… обещал съм „Поправките“ отдавна, а все забравям, което ме подсеща… Но убежденията ми по темата са, че дискриминацията е удачно да се прилага само когато се заемат книги.

4) Коя никога не би заел на приятел?

„Фондация“ и трагедиите на Шекспир. И двете са ми много скъпи, а по страниците на Шекспир си имам десетки подчертани моменти.

5) Подарявал ли си някоя от тези книги?

О, да! Подарявал съм червената книжка, при това не само този сборник. Обожавам разказите на Керет и самия него, понеже той в действителност е също толкова дързък, интелигентен, смислен и остроумен, колкото са и историите му. Също съм подарявал и Чък Паланюк, понеже е отличен провокатор.

6) Получил ли си някоя от тях като подарък?

Да, „Автобусният шофьор, който искаше да бъде Бог“ ми е подарък и то сред най-ценните. Но в действителност, когато близките/приятелите ти знаят, че животът ти е толкова обвързан с книгите, сякаш престават да ти подаряват книги, което си е жалко и половина.

2 thoughts on “Книжно матине: гостува Георги Вълков

    1. Аз се изненадах приятно от Шекспир и определено се заинтересувах от Етгар Керет. Иначе Пратчет, Бредбъри и Азимов красят и нашата библиотека.🙂

      Like

Вашият коментар

