Илона Андрюс: Магията убива


автор: Траяна 

Знам, знам… изчезнах за няколко дни. Истината е, че след пристигането на Magic Slays в пощата, я изядох за денонощие, после си я препрочетох и накрая отново прочетох първите четири книги от поредицата. Предполагам, трябва ме е срам от собствената ми гийкщина. Проблемът при гийкщината е, че гийкът си мисли, че манията му е готина. Та и аз така.

Ако не друго то петата част на поредицата за Кейт Даниелс само бетонира Илона Андрюс в списъка с любими автори.

В този роман Кейт вече е изцяло независим агент със собствено детективско бюро. Всичко е супер. Като изключим липсата на клиенти. И изчезналата ѝ най-добра приятелка. Както и поредното бягство на повереницата ѝ от училище. Ах, да  – и кървящата в офиса ѝ навигаторка на вампири, която ченгетата искат да докопат, дори ако за целта трябва да разбият вратата с граната. Положението само се усложнява, когато се появява първият клиент на Кейт. Червената гвардия наема нашата героиня, за да открие магическо устройство с неизвестна функция и неговия изобретател.

Magic Slays ме изненада с откъсването от основната сюжетна линия. След касапницата в предходната книга, очаквах лично Господарят на Хората Роланд да цъфне в Атланта, за да унищожи Глутницата. Или поне да изпрати някаква армия. Вместо това се появиха антимагически настроени фанатици, изключително забавна група руски влъхви и вещици, и… разбиване на илюзиите на Кейт за нейното семейство. Всъщност започнах да подозирам, че до седма книга гледната точка изцяло ще се смени и Роланд ще се окаже „добър”.

Не смея вече да предполагам нищо за романите на авторския екип Илона и Андрю Гордън. Съпрузите винаги успяват да направят очакванията ми на пух и прах без да ме разочароват. Единственото, което ме притесни е, че сега трябва да чакам до следващата година, за да получа нова порция с приключенията на Кейт. (Добре де, вчера излезе ърбън фентъзи антологията Hexed, включваща разказа Magic Dreams. Там може и да има Кейт, а може и да няма. Предполагам в най-скоро време ще разбера.)

P.S. Корицата на романа е с потресаващо грозен модел. Разбирам огромния бюст, но не и провисналия бицепс…Защо!?

Поредица „Кейт Даниелс”:

1. Magic Bites – ревю
2. Magic Burns ревю
3. Magic Strikes ревю
4. Magic Bleeds – ревю
5. Magic Slays
5.5. Gunmetal Magic – ревю
6. Magic Rises – ревю
7. Magic Breaks – ревю
8. Magic Shifts – ревю
9. Untitled, under contract
10. Untitled, under contract

3 thoughts on “Илона Андрюс: Магията убива

  1. Тюх! Успокоих се – не съм само аз кукувица да препрочитам веднага някои книги 🙂

    Относно корицата – аз май не им харесвам кориците на книгите на Илона Андрюз. Въпрос на вкус де… 🙂

    Like

  2. Ура! Прочетох!

    Ох, а допълните мат’ряли са много малко и някак… постни. Не ми задоволиха абстененцията 😦

    Определено съм съгласна със всичко, което казваш – тандемът Илона Андрюз ми е много любим. Макар (може би странно) да намирам поредицата „Ръбът“ за по-сериозна и добра.

    И аз очаквам Роланд да се окаже не толкова черен. Но ще видим в следващите книги…

    Останах малко недоволна от „семейната идилия“ с Къран – преди ми бяха по-забавни. Дано да вкарат малко напрежение там. Руснаците страшно ми харесаха! Евреите също. Малко съм недоволна от разказът „как е възникнала кирилицата“. Не знам, ти как мислиш, защо не ни споменаха, трябваше ли? Не че съм луд националист, ама все пак…

    Има ли информация кога се очаква 6-та книга? Аз открих само, че са предвидени още две, но само толкова.

    Like

  3. Руснаците в романа са свежите изроди.
    Честно казано отдавна вече не се изненадвам за отклоненията от реалността, особено когато се отнасят до историята на Източна Европа. Тука сме някакви тъмни балкански субекти, които са съседи на Влад Дракула.
    Иначе, мисля че Magic Dreams ще ти допадне – тандемът Дали и Джим 🙂
    Някъде из блога на Илона беше споменато, че следващата Кейт ще е през 2013 г. като пожелателен срок, без да обещават твърдо.

    Like

Вашият коментар

