Алекс Флин: Чудовищен


автор: Траяна 

Добре де. Признавам си – понякога съм болезнено романтична. Обичам приказки, чета любовни романи и очаквам в тях да има хепи енд. „Красавицата и Звяра” е любимата ми приказка – гледала съм анимацията на Дисни безброй много пъти и знам саундтрака наизуст. Затова веднага щом прочетох ревюто на Пристрастената читателка за Beastly от Алекс Флин, развях , посърфирах из Мрежата и взех на абордаж съответния файл. Няколко часа по-късно ухилено и развълнувано разправях на De3tuss (от когото очаквам обещано ревю за едно друго фентъзи) колко готина е книжката.

Beastly представлява кавър на екранизацията на „Красавицата и звяра” от Дисни – нито повече, нито по-малко. Ще ви хареса ли? Знам ли. Направете си прост тест – изгледайте „История за Пепеляшка” и „Още една история за Пепеляшка”. Ако ви харесат, значи ще ви допадне и Beastly. Ако не ви пречи липсата на нови идеи в позната история, ако ви е достатъчна шекерено оцветената романтика – това е вашата книга.

Действието се развива в гимназията, където най-популярното момче (богат, красив и арогантен) понася урок по смиреност. Превърнат в звяр, баща му го затваря в имение, където единствените му компаньони са домашна прислужница и сляп учител. За да развали магията Кайл трябва да намери момиче, което да се влюби в него въпреки зверския му вид.

Романът има две отличителни черти, които го правят една идея по-оригинален. Първо действието се разказва от гледна точка на Звяра, което прави моралната му трансформация достоверна и прекрасно описана. Второ – много, много хумор в интерлюдиите – чатове на приказните герои в специална стая за хора преживели внезапни трансформации. Имах чувството, че чета изрезки от сценария на „Шрек”.

Ето ви извадка:

г-н Андерсън: Мерси, че се върнахте тази седмица. Реших разговорът да е на отворена тема, защото предишните пъти ни беше трудно да се придържаме към избраните.

Гризлипич*: Имам важна новина

Жабчо: nk dai 4uvl malchaliva

Гризлипич: Вътре съм! спя в апартамент!! Пуснаха ме

ЗвярNYC: Кой те пусна???

Гризлипич: 2-те момичета… прибраха ме

Жабчо: tva e str6no grizzz!!!

ЗвярNYC: <-завижда много

г-н Андерсън: Разкажи ни, Гризлипич?

Гризлипич: 1 нощ те ме пуснаха & спах на постелката в банята. Като не изядох никой, предполагам, че решиха, че е ок да се връщам всяка нощ.

ЗвярNYC: Т’ва е супер!

МълчаливатаДева влезе в стаята

Жабчо: zdr mal4aliva

МълчаливатаДева: Здрасти, Жабчо. Здрасти на всички. Никога няма да познаете откъде пиша.

ЗвярNYC: откъде (говориш ли ми, или още се сърдиш?)

МълчаливатаДева: Да, говоря на всички. Пиша от къщата му!

Жабчо: ka6ta? si4ki sa ve4e vka6ta

ЗвярNYC: Т’ва е супер!

Жабчо: az o6te sm v blato

Нямам какво друго да добавя, освен че това в същата книга, чиято екранизация очакваме в най-скоро време.🙂

*Гризлипич = мечката от „Белоснежка и Червенорозка“

3 thoughts on “Алекс Флин: Чудовищен

  1. Beastly rules! Безкрайно забавна… И въпреки неголемия ми опит с оригинални текстове /на англ./ изобщо не ме затрудни! Препоръчвам на всички, които се кефят на приказки… На мен лично страшно ми хареса… А и благодаря за хубавото и достоверно ревю тук🙂

    Like

  2. Книгата ми се струва страшно интересна и много искам да я прочета но я търсих из Пловдив, но май я няма на български и затова решир да ви попита има ли я вече на български?
    П.П. и след това ревю ми се иска още повече да я прочета!!

    Like

    1. Носеха се слухове, че Пергамент прес са купили правата и ще я издават, но все още не съм я виждала по книжарниците.

      Like

Вашият коментар

