Илона Андрюс: Магията хапе


автор: Траяна 

Magic Bites e първият роман на тандемa Илона и Андрю Гордън (под псевдонима Илона Андрюс) и началото на поредицата за Кейт Даниелс. Книгата попада изцяло в жанра на ърбън фентъзито, а по същество – увлекателна кримка омешана с магия.

Действието се води от първо лице от гледна точка на нашата героиня Кейт – наемник с голям меч и още по-голяма уста. Когато научава, че настойникът й, Рицар-Ясновидец от Ордена на милостивата помощ, е жертва на жестоко убийство, тя без колебание тръгва по следите на извършителя. Разследването не е лесно – в него решават да се намесят двете най-могъщи фракции в Атланта – Хората (некроманти, който „пилотират” съзнанието на вампири) и Глутницата (всякакви върко-животни). Всяка групировка вече е изгубила няколко члена и е убедена, че насрещната страна е виновна. Кейт изведнъж открива, че е извън своята категория, а играта на власт в Атланта е много по-сложна отколкото си е представяла.

На пръв поглед светът на Андрюс е доста объркан – най-различни организации и фракции си оспорват правото да управляват града, магията внезапно изчезва и се появява на планетата, а героинята представлява ходещо бедствие с не особено приятен характер. Обяснение за това какво се е случило със Земята и в коя година се развива действието липсва. Предполагам, че това може да бъде доста смущаващо за голяма част от читателите, но за мен липсата на огромни инфодъмпове, в които единият герой обяснява на другия неща, които са очевидни за всички обитатели на измисления свят, е предимство. Истината е, че с достатъчно внимание в кратките коментари на героинята, читателят получава доста смислено и логично описание на сетинга.

Романът е кратък и много динамичен. Разследването на Кейт е съпроводено с екшън и трудности, като голяма част от неприятностите си ги навлича тя самата с агресивния си подход към околните. Беше ми интересно да предполагам кой е убиеца, още по-интересно да опознавам героите и леко дразнещо, че се намеква за „страшна тайна” в миналото на Кейт без да стане ясно за какво става дума почти до края на книгата.

Минуси:
–         първоначално клишираното поведение на героинята,  тип „Аз съм гаден наемник, ще те пречукам, ако не ми кажеш истината!”;
–         защо всеки алфа върколак е маниак на тема контрол?

Плюсове:
–         героинята излиза от клишето към средата на романа;
–         вампирите не са готини пичове, а мъртъвци без собствена воля;
–         в романа са вплетени източно-европейски митове;
–         добре описани второстепенни герои, които не са си клонинги;
–         едва намекната романтична нишка, колкото за цвят

Поредица „Кейт Даниелс”:
1. Magic Bites
2. Magic Burns ревю
3. Magic Strikesревю
4. Magic Bleeds – ревю
5. Magic Slays – ревю
5.5. Gunmetal Magic – ревю
6. Magic Rises – ревю
7. Magic Breaks  – ревю
8. Magic Shifts – ревю
9. Untitled, under contract
10. Untitled, under contract

7 thoughts on “Илона Андрюс: Магията хапе

  1. Мен лично много ми хареса и определено ме заинтригува какво предстои, затова сега си чакам продълженията🙂
    Много оригинален свят, и това че не те водят за ръчичка да ти обясняват всичко подробно ми беше плюс. Прекрасна героиня, макар наистина в началото да се държеше малко клиширано. Много ми е любопитно кой все пак е бащата на Кейт и дали ще стане нещо между нея и Къран🙂

    Like

  2. Тери, ти си моят литературен ангел!

    За съжаление, аз съм читател с магарешки инат и трудно взимам препоръки… Но все пак – никога не е късно за добрите книги, нали – прочетох! Влюбих се в поредицата. За пореден път Илона Андрюз ме убедиха, че си заслужават да ги чета и хваля на всеки, когото успея за хвана за достатъчно дълго време.

    В момента съм на втора книга и домочадието ми вече мрънка, че не им обръщам внимание… Какво ли разбират те?!

    Благодаря, че ме подтикна да открия Кейт!!!

    П.П. Как може такава хубава поредица с подобни корици?! Тръпки ме побиват!!!

    Like

    1. Йеее, много се радвам, че поредицата ти е допаднала още от първата книга(имах леки съмнения дали още от този роман ще се запалиш). Когато прочетеш поредицата си дръпни от блога на Илона и главите написани от гледна точка на Къран. Има несравними моменти на хумор.🙂
      Приятно четене и ще чакам ревюта😉

      Like

      1. Ох, в момента ги чета една след друга като наркоман. Подозирам, че след като завърша поредицата ще изпадна в тежка абстененция🙂

        Интересно ми е обаче другите книги на Илона – самостоятелните? Чела ли си ги? И как ти се струват?

        Отделно, как ти се стори руският език в книгите? На мен ми идва малко странен, дали е заради калпав редактор или…?

        Like

      2. Да, четох ги точно от абстиненция. Поредицата Kinsmen са две новели, по-скоро паранормални романси, отколкото фентъзи или фантастика. Не са лоши, но в центъра са любовните истории, а не някакъв друг сюжет. В смисъл – доста се различават от останалите две поредици.
        За руския език не знам – на доста елементарно ниво го разбирам, но дотам. Малко се затруднявам от странната транскрибция на английски. Мисля, че нарочно го вкарват в ограничени дози, защото все пак си имат достатъчно екзотика в поредицата за Кейт и книгите нямат нужда от „странен“ език.🙂

        Like

  3. Ох, ще пиша тук, че нямам пак отговор. Сори, че спамя, ако искаш го затъркай това после…

    Та за руския – аз не че говоря много добър руски, ама ми се струва някак.. грешен, неестествен руски. Поне по начина, по който го изписват: „e“ вместо „i“, „to“ вместо „ti/ty“… Може и да е откъм редактори, но аз лично очаквах малко повече от авторка „рускиня“.

    Like

Вашият коментар

